ارزش روایت و نشر حدیث شرحی بر آثار و برکات نماز| لحظه خوب دیدار توزیع ۶ هزار ساندویچ در چایخانه صحن امام‌حسن‌مجتبی‌(ع) پیش‌بینی تشرف بیش از ۱۰ هزار زائر پیاده به مشهد در دهه کرامت تولیت آستان قدس رضوی: صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است انتشار فراخوان نخستین سوگواره بین‌المللی «سفینة‌النجاة» + جزئیات ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین از مشهد تا کربلا آغاز شد برگزاری اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد + فیلم و عکس سردار ایافت دعوت حق را لبیک گفت آزمون سراسری اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در مشهد برگزار شد منطقِ امام صادق (ع) و بایستگی‌های امر به معروف اندر احوال خیال همه آنچه از انقلاب فرهنگی امام ششم شیعیان باید بدانیم| امام به حق ناطق؛ حضرت صادق(ع) ترویج فرهنگ رضوی در روستا‌ها با بهره گیری از ابزار هنر رونمایی از از بسته شعر دهه کرامت ۱۴۰۳ در حرم مطهر رضوی اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع) شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت اعلام شد آیت‌الله علم‌الهدی: سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است میزبان کریم
سرخط خبرها

مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان خراسان رضوی برگزار شد| آیت الله علم‌الهدی: دانشجو، پیشران تحول در جامعه است

  • کد خبر: ۱۸۹۷۵۹
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
مراسم آغاز سال تحصیلی دانشجویان خراسان رضوی برگزار شد| آیت الله علم‌الهدی: دانشجو، پیشران تحول در جامعه است
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امروز شما دانشجویان نمی‌توانید بگویید من در آینده می‌خواهم به‌عنوان یک سکولار فارغ از خصوصیات دینی، فقط یک معیشت مرفه داشته باشم و زندگی کنم. به همین دلیل است که تأکید داریم باید روی مبانی فکری و دینی خودتان کار کنید.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌های خراسان رضوی که ظهر امروز در رواق شیخ طوسی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان این‌که انسان از زمان تولد وابستگی و تعلق با مادر، خانواده و فضای خانوادگی دارد، اظهار کرد: از یک نقطه، انسان باید استقلال پیدا کند تا مسیر کمال و پیشرفت انسانی را بپیماید.

وی افزود: ورود به دانشگاه برای یک دانشجو نقطه آغاز استقلال در زندگی است؛ به گونه‌ای که از اینجا به‌صورت رسمی تصمیم‌گیرنده برای زندگی‌تان خودتان هستید و با اراده خودتان مسیر موفقیت را تا رسیدن به نقطه هدف طی می‌کنید. در این شرایط، ممکن است بر حسب یک انگیزه مادی، اقتصادی یا اجتماعی رشته‌ای را انتخاب کنید و در این انتخاب موفق باشید، اما همه مسئله هم منحصر در رشته دانشگاهی نیست، زیرا شما اسیر معیشت نیستید و عظمت و گستره‌ای که در استعداد‌های شما وجود دارد، اهداف متعددی را در عرصه رشد معنوی، علمی، اجتماعی و سیاسی ترسیم می‌کند و شما در تمام این موارد باید با هدف مشخصی حرکت کنید.

دانشگاه، مبدأ توسعه همه ابعاد انسانی

نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی با تأکید بر این‌که دانشگاه، نه صرفاً مقطعی برای شروع یک برنامه معیشتی بلکه مبدأ توسعه در همه ابعاد انسانی جوان است، خاطرنشان کرد: غیر از معیشت، در عرصه‌های انسانی اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی هم باید مراحلی را طی کنید و مهم‌تر از همه، رشد معنوی شماست که برای همه جوانان به‌عنوان یک الزام تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: شما در یک جامعه انقلابی رشد کردید و این جامعه از روز تولد شما تا به امروز، تغییرات و تحولات زیادی داشته است. جامعه امروز که شما در آن وارد دانشگاه شده‎اید، با جامعه ۲۰ سال قبل متفاوت است و در آینده نیز جامعه امروز را شاهد نخواهیم بود. شاید مهم‌ترین تفاوت برای شما نیز آن است که شما در این سال‌ها تصمیم‌گیر در تحولات نبودید، زیرا دوران دانشجویی زمانی است که شما طفولیت و نوجوانی را پشت سر گذاشته‌اید و در عرصه تصمیم‌گیری قرار می‌گیرید.

پیشران تحول در جامعه باشید

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه و دنیا در حال دگرگونی است و سیر تغییر و تحول در دنیا نیز سرعت گرفته تا قدرت‌ها و حاکمیت‌های دنیا، سیاست و جریان‌های اقتصادی و سایر مسائل را با سرعت بیشتری متحول کند، تصریح کرد: اگر شما در جامعه، عنصر رشدیافته و پیشرو بودید، در آن بستر سعادتمند هستید، اما اگر برای دنیای متحول پیشِ رو آماده نشدید، عقب می‌افتید.

وی تأکید کرد: این جامعه، یک جامعه دینی و انقلابی است، ۴۴ سال است دین در این کشور حاکم است و همه قدرت‌های استکباری دنیا سعی کردند دین را از این مردم بگیرند، زیرا حاکمیت دین برای آنان دو اشکال ایجاد کرد؛ اول این‌که نمی‌توانستند مطامع خود را در این کشور اجرا کنند و اشکال دوم، ایجاد چالشی جدی در راه جهان‌خواری آنان در دنیا بود.

نسل جدید، میراث‌دار نظام دینی

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که استکبار تمام تلاش خود را از فعالیت‌های فیزیکی تا توطئه‌های نرم‌افزاری به کار گرفت تا حاکمیت دین در این کشور را از بین ببرد، گفت: با این حال، آن‌ها نتوانستند و شکست خوردند، زیرا جامعه بستر زندگی شما، از اساس جامعه‌ای تحت حاکمیت دین، ارزش‌های دینی و انقلابی است و مولد این جریان نیز اراده پروردگار به‌واسطه خواسته پدران و نیاکان شما در این کشور بوده است.

وی با یادآوری مسئولیت نسل جدید در میراث‌داری این نظام دینی بیان کرد: امروز نیز شما در چنین بستری قرار گرفتید از این‌رو نمی‌توانید بگویید من در آینده می‌خواهم به‌صورت یک سکولار فارغ از خصوصیات دینی، فقط معیشت مرفه داشته باشم و زندگی کنم. به همین دلیل است که تأکید داریم روی مبانی فکری و دینی خودتان کار کنید.

همسایگی امام هشتم، برکت تحصیل در مشهد

امام‌جمعه مشهد با تأکید بر اینکه هر جریان انحرافی که در این کشور به وجود آمد، وابسته به دشمنان خدا بود، اظهار کرد: فتنه ۸۸ که ایجاد شد، رهبری فرمودند ریشه این فتنه در خارج از کشور است با این حال، خیلی از دوستان آن زمان به این مطلب توجه نکردند، اما امروز می‌بینید کسانی که آن روز شعار نه غزه نه لبنان سر می‌دادند، در حقیقت امروز غزه کجا ایستاده‌اند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امتیاز تحصیل شما در مشهد و دانشگاه فردوسی، همسایگی با امام هشتم (ع) است. سعی کنید خودتان را در ابتدای این مسیر به امام رضا (ع) بسپارید، زیرا اگر خود را به امام سپردید، در طول زندگی خیالتان جمع باشد که هر عمل شما مشمول عنایت خاص حضرت خواهد بود و برکت در همه شئون زندگی شما جریان خواهد داشت.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->